Βιωματικά Εργαστήρια για τη Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο στο 2ο Δημοτικό Βέροιας
Η διαδικασία της μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί μια καθοριστική φάση στη ζωή των παιδιών, καθώς ενσωματώνει σημαντικές αλλαγές και προκλήσεις που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και των ικανοτήτων τους. Αυτή η μετάβαση απαιτεί την αναγνώριση και αξιοποίηση των εφοδίων που τα παιδιά απέκτησαν κατά τη διάρκεια των χρόνων τους στο Δημοτικό, καθώς και την ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα τους επιτρέψουν να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες του Γυμνασίου.
Σκοπός και Περιεχόμενο των Εργαστηρίων
Στις 8 και 21 Μαΐου 2025, το Κέντρο Πρόληψης ΠΡΟΣΒΑΣΗ, σε συνεργασία με τον ΕΟΠΑΕ, διοργάνωσε ένα βιωματικό εργαστήριο για τους μαθητές της Στ’ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας, με θέμα «Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο». Το περιεχόμενο των εργαστηρίων προήλθε από το υλικό Πρόληψης και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας που έχει τίτλο «Το Σχολείο που Ονειρεύομαι». Ο κύριος στόχος των εργαστηρίων ήταν να προετοιμάσουν τα παιδιά για τις νέες προκλήσεις που τους περιμένουν στο Γυμνάσιο, καθώς και να ενδυναμώσουν τις σχέσεις τους μεταξύ τους.
Δραστηριότητες και Εμπειρίες
Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τόσο τα συναισθήματα όσο και τις σκέψεις τους σχετικά με την επερχόμενη αλλαγή, εκφράζοντας τυχόν ανησυχίες ή προβληματισμούς. Παράλληλα, αναπτύχθηκαν στρατηγικές που θα τους βοηθήσουν να προσαρμοστούν πιο εύκολα στο νέο σχολικό περιβάλλον. Οι συμμετοχές σε αυτές τις βιωματικές δραστηριότητες ενίσχυσαν την αίσθηση της κοινότητας και της υποστήριξης μεταξύ των μαθητών, γεγονός που είναι καθοριστικής σημασίας σε μια περίοδο γεμάτη αλλαγές.
Η συνεργασία του Κέντρου Πρόληψης ΠΡΟΣΒΑΣΗ με τους εκπαιδευτικούς φορείς δείχνει τη δέσμευσή τους στην προώθηση της ψυχοκοινωνικής ευημερίας των παιδιών και στην υποστήριξή τους κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου της ανάπτυξής τους. Οι παρεμβάσεις αυτές στοχεύουν να διευκολύνουν τη μετάβαση και να ενισχύσουν τις ικανότητες των παιδιών να διαχειρίζονται τις προκλήσεις που θα συναντήσουν στην επόμενη φάση της εκπαίδευσής τους.