Επέκταση της Δυνατότητας Συγκατάθεσης για Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές μέσω της Υπηρεσίας gov.gr
Με κύριο στόχο τη μείωση της ψηφιακής γραφειοκρατίας και την επιτάχυνση της διαδικασίας στην Δημόσια Διοίκηση, εισάγεται η τρίτη δυνατότητα παροχής συγκατάθεσης (consent) μέσω του gov.gr και του Gov.gr Wallet. Αυτή η ανάπτυξη στοχεύει στην αναβάθμιση της καθημερινότητας τόσο πολιτών όσο και επιχειρήσεων.
Από σήμερα, στο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ανάπτυξης και των Υφυπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών, οι πολίτες μπορούν να παρέχουν τη συγκατάθεσή τους για να αντλούνται και να διατίθενται τα απαραίτητα δεδομένα τους και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Αυτή η διαδικασία απλουστεύει σημαντικά την σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου οχήματος, καθώς ήδη δύο ασφαλιστικές εταιρείες κάνουν χρήση αυτής της δυνατότητας, με τη διαδικασία συγκατάθεσης να έχει πραγματοποιηθεί 26.227 φορές.
Η συμφωνία αυτή δεν αποτελεί ξεχωριστή εφαρμογή, αλλά υπηρεσία διαθέσιμη μέσω του gov.gr και του Gov.gr Wallet, διευκολύνοντας μια σειρά από διαδικασίες. Έτσι, οι πολίτες αποφεύγουν την ανάγκη συλλογής και προσκόμισης ψηφιακών ή φυσικών εγγράφων, καθώς τα απαιτούμενα στοιχεία αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας από τα δημόσια συστήματα.
Διαδικασία Παροχής Συγκατάθεσης
Η διαδικασία για την παροχή των απαιτούμενων δεδομένων στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές περιλαμβάνει τα παρακάτω βήματα:
- Οι πολίτες επικοινωνούν με τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή της επιλογής τους για τη σύναψη συμβολαίου ασφάλισης οχήματος.
- Ο διαμεσολαβητής καταγράφει την πρόθεση του πολίτη να χρησιμοποιήσει τη νέα ψηφιακή υπηρεσία και ζητά βασικά στοιχεία, όπως το ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο και αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
- Μετά, οι πολίτες λαμβάνουν ειδοποίηση στο Gov.gr Wallet στο κινητό τους, όπου ενημερώνονται για τη διάθεση συγκεκριμένων στοιχείων, όπως η άδεια οχήματος και η άδεια οδήγησης.
- Αν επιθυμούν να προχωρήσουν, παρέχουν συγκατάθεση για την άντληση και προβολή των στοιχείων και στη συνέχεια εγκρίνουν ή απορρίπτουν τη διαβίβασή τους στο πληροφοριακό σύστημα του διαμεσολαβητή.
Η διαδικασία αυτή εξασφαλίζει ότι οι πολίτες παρέχουν συγκατάθεση σε κάθε στάδιο, τόσο για την άντληση των στοιχείων τους όσο και για τη διαβίβασή τους στον ασφαλιστικό τους διαμεσολαβητή. Τα στοιχεία που καλύπτονται περιλαμβάνουν δεδομένα του ιδιοκτήτη, όπως ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, καθώς και στοιχεία του οχήματος, όπως πινακίδα, αριθμός πλαισίου και τύπος.
Επιπλέον, οι πολίτες έχουν ήδη τη δυνατότητα να παρέχουν τη συγκατάθεσή τους για την ψηφιακή άντληση και διάθεση των δεδομένων τους για άλλες συναλλαγές, όπως η σύναψη συμβολαίου ενέργειας και τηλεπικοινωνιών. Στο μέλλον, η υπηρεσία αυτή θα επεκταθεί σε άλλες αλληλεπιδράσεις και συναλλαγές που πραγματοποιούνται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, όπως η μίσθωση αυτοκινήτων.
Η υλοποίηση της υπηρεσίας έγινε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), μια υπηρεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τα απαιτούμενα στοιχεία να αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.