www.naousatv.gr
Image default
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΝ.ΗΜΑΘΙΑΣΠΑΙΔΕΙΑ

Βέροια: Ενδυνάμωση της Κριτικής Σκέψης στη Γενιά Z για την Αντίληψη της Πληροφορίας και της Παραπληροφόρησης

Κοινοποίηση

Η Γενιά Ζ Μαθαίνει να Ξεχωρίζει την Πληροφόρηση από την Παραπληροφόρηση

Συμμετοχή Μαθητών σε Βιωματικό Σεμινάριο

Μαθητές του 5ου Γυμνασίου Βέροιας συμμετείχαν με έντονο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό στο πρώτο βιωματικό σεμινάριο που είχε τίτλο: «Ενδυνάμωση και Ανάπτυξη Κριτικής Σκέψης στη Γενιά Ζ (13-29 ετών)». Το σεμινάριο έλαβε χώρα την Τετάρτη, 21 Μαΐου, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και διοργανώθηκε από τον Δήμο Βέροιας σε συνεργασία με το Τμήμα Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και τον Εμπορικό Σύλλογο Βέροιας.

Διαδραστικές Δραστηριότητες και Εμπλοκή

Για τέσσερις ώρες, από τις 9:00 έως τις 13:00, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε διαδραστικές δραστηριότητες, οι οποίες ανέδειξαν την ανάγκη και τη διάθεση των νέων για συνειδητή και υπεύθυνη χρήση των ψηφιακών μέσων. Οι δραστηριότητες αυτές σχεδιάστηκαν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου SHAZAAM και παρείχαν στους συμμετέχοντες ένα ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον, όπου μπορούσαν να ασκήσουν την κριτική τους σκέψη, να εξετάσουν προσεκτικά τα μηνύματα που δέχονται, και να μάθουν να διακρίνουν την αξιόπιστη από την παραπλανητική πληροφορία.

Αξιολογώντας την Πληροφορία

Ένα από τα κύρια μηνύματα που προέκυψαν από τις ασκήσεις ήταν ότι καθημερινά, ιδίως μέσω των κοινωνικών δικτύων, οι νέοι βομβαρδίζονται από πλήθος πληροφοριών. Εν κατακλείδι, η αναγνώριση της σημασίας να μην αποδέχονται αυτές τις πληροφορίες άκριτα, αλλά να ελέγχουν την εγκυρότητα των πηγών, είναι ζωτικής σημασίας. Οι μαθητές κλήθηκαν να αναπτύξουν μια κριτική και υπεύθυνη στάση απέναντι στο ψηφιακό περιεχόμενο που καταναλώνουν.

Εκπαιδευτική Εργαλειοθήκη και Αντίκτυπος

Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες προέρχονται από μία εκπαιδευτική εργαλειοθήκη που περιλαμβάνει 13 δραστηριότητες. Αυτή η εργαλειοθήκη αναπτύχθηκε από το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, προσαρμοσμένη για τον τρόπο που η Γενιά Ζ μαθαίνει και επικοινωνεί στον ψηφιακό κόσμο. Δημιουργήθηκε με τη στήριξη του European Media & Information Fund (EMIF), ανταγωνιζόμενη στις ευρωπαϊκές ανάγκες για την καλλιέργεια δεξιοτήτων μιντιακού γραμματισμού.

Στο τέλος του σεμιναρίου, οι μαθητές εξέφρασαν τις ενθουσιώδεις εντυπώσεις τους και δήλωσαν ότι αισθάνονται πλέον πιο ικανοί να φιλτράρουν τις πληροφορίες που καταναλώνουν. Δηλώνοντας ότι θεωρούν σημαντικό να αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τις ψηφιακές αφηγήσεις, η θετική τους ανταπόκριση ανοίγει τον δρόμο για ανάλογες δράσεις σε άλλα σχολεία και δομές της τοπικής κοινωνίας.

Εκπαιδευτές και Υποστήριξη του Σεμιναρίου

Διδάσκουσες του σεμιναρίου ήταν η Δρ. Άννα Ποδάρα και η Ζωή Πάλλα. Η Άννα Ποδάρα διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και ασχολείται ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ. Οι έρευνές της επικεντρώνονται στη Γενιά Ζ, τα νεανικά κοινά και τη χρήση των μέσων, με δημοσιεύσεις σε επιστημονικά συνέδρια και περιοδικά. Η Ζωή Πάλλα είναι ερευνήτρια και υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ, με εξειδίκευση στη δημιουργία περιεχομένου για τον γραμματισμό στα μέσα ενημέρωσης.

Στο σεμινάριο παρόντες ήταν και οι καθηγήτριες που συνόδευσαν τους μαθητές, όπως η Σοφία Καλογερίδου, Διευθύντρια και καθηγήτρια Πληροφορικής, η Δέσποινα Καρυπίδου, Υποδιευθύντρια, Φιλόλογος, και η Γεωργία Κωστοπούλου, Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής.

Η διοργάνωση ευχαριστεί θερμά τους κ. Δημήτριο Κόγια και Αντώνιο Νούσιο για την προσφορά αλμυρών και γλυκών εδεσμάτων για τους μαθητές. Υπεύθυνη για τον συντονισμό της υλοποίησης του σεμιναρίου ήταν η Έλσα Φανάρα, δημοσιογράφος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Μείωση 25% στις Παράνομες Διελεύσεις Συνόρων της ΕΕ

user 3

Συνεδριάζει η Οικονομική Επιτροπή Νάουσας – Τι θα συζητήσει

admin

Λένα Διβάνη: Ο Ντόναλντ Τραμπ και η Ψυχική Ανθεκτικότητα στη Σύγχρονη Εποχή

user 3